Asam Pedas Ikan Patin

7 Comments

First time aku masak and makan asam pedas ikan patin...selalunya aku masak patin buat masak lemak tempoyak je...tapi disebabkan tak jumpa tempoyak, en.osbon aku suggest buat asam pedas je...

asam pedas pun asam pedas laaa...janji boleh makan ikan patin ni untuk berbuka.... ;)
 
nak masak asam pedas ni senang je...main campak itu, campak ini dalam periuk, then buka api, tunggu la sampai mendidih...then...taaarrrraaaaa...cepat, mudah dan sedap...nyum nyum...


meh aku sharekan resipi asam pedas versi campak campak aku....hehehe...

Ikan patin
Bunga Kantan
Asam Keping
Perencah Asam Pedas
Rempah Giling Asam Pedas *kalo ade la...
Daun Kesom
Bendi
Garam
Air *agak-agak la banyak mane kuah yang korang nak k

masukkan semua dalam periuk....then terus masak...

sangat sesuai untuk wanita yang bekerja...yang balik umah, nak cepat siap masak makanan berbuka...buat masak camni je...hehehe...

selamat mencuba...

(^_^)v



You may also like

7 comments:

  1. wah3x...tahniah berjaya juga kwn den ni masak asam pedas tu.masakan nie mmg plg sng.nk share je,kalo nk pure lg jgn gne perencah, guna cili kering+boh belacan sikit.nk bez lg lebihkan cili, bg pekat n pedas2 skit, br sedap :-)

    ReplyDelete
  2. nyum2..best yer ikan patin masak asam?biasa makan ikan patin masak tempoyak jer..lazatnya :D

    ReplyDelete
  3. Hurmm.... good idea nie...nanti nak suruh orang kat kedai guna ikan patin pulak untuk asam pedas

    ReplyDelete
  4. @hazman fadzilhaaa...cadangkan pd org kedai...mane nk tau, kot2 bleh laku...hehe...

    ReplyDelete
  5. @Mohammad Sazmi Selamat1st time try ni...slalu pn buat masak tempoyak je.. :D

    ReplyDelete
  6. @Nurul Nadirahnk cepat, tu yg main guna perencah je...hehehehe

    ReplyDelete
  7. cm sng je....leh cbe resepi ni....

    ReplyDelete

Powered by Blogger.